Grija permanenta pentru asistatii la domiciliu, acordata de ingrijitorii din cadrul DAS

Grija permanenta pentru asistatii la domiciliu, acordata de ingrijitorii din cadrul DAS

Direcţia de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Giurgiu acordă prin compartimentul Asistenţă la Domiciliu servicii sociale de îngrijire la domiciliul beneficiarului.
Acest tip de servicii se adresează persoanelor vârstnice dependente sau parţial dependente, care, ca urmare a pierderii totale sau parţiale a autonomiei funcţionale, necesită ajutor semnificativ pentru a realiza activităţile uzuale ale vieţii de zi cu zi.
Compartimentul deserveşte un număr de 27 de beneficiari, cu vârsta cuprinsă între 60 şi 102 ani, prin intermediul a cinci persoane calificate în meseria de îngrijitor bătrâni la domiciliu şi a unui coordonator de compartiment. Astfel, pentru a beneficia de serviciile de asistenţă la domiciliu, solicitantul trebuie să îndeplinească următoarele criterii de selecţie:
– Să fie pensionar;
– Să nu aibă susţinători legali sau poate avea, însă aceştia nu-şi pot îndeplini obligaţiile datorită stării de sănătate sau situaţiei economice şi a sarcinilor familiale sau se află la distanţă;
– Să se afle în imposibilitatea de a-şi asigura nevoile sociale, datorită vârstei şi problemelor de sănătate, necesitând îngrijire şi sprijin;
– Să nu fie încadrat în gradul I de handicap cu asistent personal angajat al DAS;
– Să nu sufere de boli psihice care necesită îngrijire spcializată;
– Să nu aibă locuinţa înstrăinătată cu clauză de întreţinere, în acest caz obligaţia îngrijirii revenindu-i celui care primeşte locuinţa;
– Să nu aibă venit propriu sau acesta să fie mai mic decât venitul net lunar luat în calcul la stabilirea ajutorului social pentru o persoană singură;
– Poate beneficia de asistenţă la domiciliu şi persoana vârstnică dependentă care realizează un venit mai mare decât venitul lunar luat în calcul la stabilirea ajutorului social pentru o persoană singură, dar cu plata unei contribuţii din valoarea totală a serviciilor acordate confrom HCLM 48/26.02.2009.
Cele cinci îngrijitoare ale compartimentului desfăşoară zilnic sau în funcţie de solicitările beneficiarilor, la domiciliul acestora, următoarele tipuri de activităţi:
– Activităţi de bază ale vieţii zilnice, în principal: asigurarea igienei corporale, îmbrăcare şi dezbrăcare, hrănire şi hidratare, asigurarea igienei eliminărilor, transfer şi mobilizare, deplasare în interior;
– Activităţi instrumentale ale vieţii zilnice: preparea hranei, efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj şi spălătorie, facilitarea deplasării în exterior şi însoţire, plata facturilor, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor, acompaniere şi socializare;
– Activităţi complementare: informaţii necesare procesului de îngrijire, educaţie pentru sănătate, consiliere psihologică şi socială, apărarea drepturilor şi intereselor persoanei vârstnice dependente şi supravegherea administrării medicamentelor şi a stării de sănătate a vârstnicului.
Coordonatorul compartimentului supraveghează activitatea îngrijitoarelor , evaluează, reevaluează împreună cu personalul DAS situaţia socio-economică a persoanelor solicitante, întocmeşte documentaţia necesară desfăşurării activităţii compartimentului – anchete sociale, planuri de intervenţie, planuri de îngrijiri şi asistenţă, contracte de acordare a serviciilor sociale, manual de proceduri, ghidul de prezentare a serviciilor, ghidul drepturilor benficiarului, codul etic al personalului şi documentaţia pentru acreditarea serviciilor sociale.

Ultima modificare: 26.09.2014 – 00:00 de către Primăria Giurgiu

Anteriorul Anunt intrerupere apa potabila

Contactează-ne!

Primăria Municipiului Giurgiu © 2024. Toate drepturile rezervate.